Розвал-сходження що це і навіщо його потрібно робити?

Якщо ви відносно недавно сіли за кермо автомобіля, то для вас ця техніка ще мало знайома і виникає безліч питань. В автошколі навчили як керувати автомобілем і поверхневі знання про її обслуговування. Але автомобільний транспорт - це хитромудрий механізм, який вимагає регулярного тех. огляду і невеликих налаштувань його окремих частин.

До даного виду робіт відноситься регулювання розвал-сходження.

Розвал колеса вимірюється в градусах, і центральна вісь колеса повинна бути строго перпендикулярна до дороги. Коректно відрегульований розвал коліс забезпечує надійне зчеплення колеса з асфальтом, а відповідно і стабільність керування автомобілем.

Сходження колеса вимірюється в міліметрах або кутах і визначає різницю відстаней, виміряних по переднім і заднім точкам дисків коліс в горизонтальній площині. В ідеалі колеса повинні бути з нульовим сходженням, тобто паралельні один одному.

Поздовжній нахил шкворня (кастер) перевіряють в градусах, замірюючи кут між вертикаллю від центру колеса і віссю, що проходить вздовж дії тяги. Відрегульований кастер покращує стабільність управління та забезпечує тенденцію до самовстановлення керованих коліс.

Навіщо робити розвал сходження?

Автосервіси рекомендують виконувати цю операцію коли пробіг машини становить від 10 до 15 тис км на вітчизняних автомобілях, а для імпортних до 30тис км. До позапланової перевірки і регулювання кутів коліс вдаються в наступних випадках:

• Якщо ви "вскочили на дорозі в яму" і зам'яли диск;

• Після ремонту ходової частини (була заміна наконечників рульових тяг, заміна важелів підвіски, заміна сайлентблоков);

• При зміні кліренсу автотранспорту;

• Якщо покришки почали стрімко зношуватися;

• Машину «відводити» в сторону;

• При виході з поворотів почав погано повертатися кермо;

Що саме роблять при розвалі-сходженні

Після Перевірки "розвальщик" видає роздруківку, в якій в табличному вигляді виведені значення кутів для передньої і задньої підвіски:

• кути розвалу коліс;

• кути сходження коліс;

• зміщення передньої і задньої осі авто;

• поздовжній і поперечний кут нахилу осі повороту колеса;

• поворот задньої осі (кут руху автомобіля).

Перед початком регулювання кутів ухилу коліс майстру необхідно уважно оглянути машину, оглянути ходову частину, перевірити тиск в колесах і тільки після усунення цих несправностей приступати до регулювання коліс. Так само в підготовчі операції входить «компенсація биття ободка колеса». Її проводять для виключення впливу цих змін на результати, тому що всі колісні диски з часом змінюють геометричну форму. На професійних стендах развал-схождения останнього покоління «компенсація» проводиться без вивішування мостів, а просто прокочують машину взад-вперед. Потім приступають до другого етапу - загальна діагностика геометрії ходової частини за показниками приладів і визначення проблем, що впливають на стійкість і керованість авто в незалежності від якості зсуву лонжеронів, мостів і т.д.